Najłatwiejszy sposób na biznes

To jedna z najważniejszych zasad budowania firmy, którą opracowałem na swoje potrzeby i która pozwala mi szybko podejmować decyzję.
Gdy startuję z nowym projektem lub szukam firmy do zainwestowania, to zawsze patrzę
przez pryzmat Marketing, Monetyzacja, Rynek.
br
Dam Ci przykład dobrego biznesu i złego biznesu.
DOBRY:
- Doradztwo prawne dla twórców kursów online
- Marketing - działania w grupach Facebook twórców kursów
- Monetyzacja - konsultacje
- Rynek - twórcy kursów
Dlaczego dobry? Wszystko jest mega proste. Klient dobrze sprecyzowany, więc wiadomo
gdzie go szukać. Sposób monetyzacji bardzo prosty.
ZŁY:
- Usługi prawne
- Marketing - no właśnie: gdzie mamy szukać ludzi?
- Monetyzacja - wszystko, czego chce klient
- Rynek - wszyscy
Dlaczego zły? Nie wiadomo do kogo kierować swoje usługi, więc przyjdą tylko
zdesperowani. Wiele usług, więc nie będzie czasu, aby ulepszyć jedną usługę.
Gdy nie wiemy, do kogo docieramy, to nie wiemy, gdzie go szukać.
Widzę to cały czas.
br
A wystarczy zrobić prostą analizę:
- Jakim kanałem będę docierać do swoich klientów (na początku 1)
- Jak będę monetyzował (na początek 1 sposób)
- Kim będzie moja grupa docelowa (na początek 1 i bardzo specyficzna)
Z czasem, gdy biznes się rozwija, możemy dodać 1 rzecz w 1 kategorii , np:
- Dodać nowy kanał (np. oprócz grup dodać YouTube)
- Dodać nową monetyzację (np. oprócz konsultacji, może np. płatny ebook)
- Dodać rynek (np. oprócz twórców kursów, może np. twórcy blogów)
br
ale JEDNA ZMIANA W JEDNYM CZASIE.
Zobacz np. Akademię:
- Kanał (Moja osobista Mirka + Reklamy Facebook)
- Monetyzacja (Kursy)
- Rynek (Początkujący Przedsiębiorcy)
To pozwala mi łatwo rosnąć i łatwo podejmować decyzję.
Pomyśl o tym.