Jak Zrobić Kurs Online – 10 Kroków (Ominięcie Jednego To Duży Problem)

Jak Zrobić Kurs Online – 10 Kroków (Ominięcie Jednego To Duży Problem)

Mirek Burnejko Mirek Burnejko

Jak zrobić, kurs online, który przyniesie przynajmniej 5000 PLN lub dużo więcej?

Wyprodukowałem już ponad 25 kursów (Akademia i Chmurowisko) i pomogłem w produkcji ponad 130 (tu części z nich). Zawsze używamy tego schematu.

Gdy ludzie przechodzą przez każdy z tych punktów, to kończy się dobrym wynikiem. Gdy coś ominiemy, to robi się słabo.

Przeczytaj i przemyśl:

Jak Zrobić Swój Kurs Online?

KROK 1: Szukamy, W Czym Jesteśmy Dobrzy.

Nigdy nie rób kursu online na temat, którego nie rozumiesz. Natomiast tu dobra informacja. Na 99% masz wiedzę i umiejętności, których inni potrzebują. Kwestia zrobienia analizy swojej historii.

Tu pomaga rozważenie, czy np. na etacie lub jako konsultant nie było czegoś, za co ludzie dziękowali. Jeżeli masz w swojej historii szkolenia przed grupą osób lub występy na konferencji, to możesz to spokojnie zmienić w kurs online.

KROK 2: Szukamy Idealnego Klienta.

Ważne, aby nie robić kursu dla wszystkich. To nie działa. Po pierwsze marketing będzie bardzo trudny, po drugie nie zdobędziemy zaufania wszystkich. Najlepszym trikiem jaki znam, jest dobieranie klienta, jako siebie z przeszłości.

Np. Pracujesz w IT, masz 30 lat i umiesz programować w Java? Ktoś, kto dopiero zaczyna IT, ma 25 lat i zaczyna się uczyć Java, będzie Twoim idealnym klientem.

KROK 3: Zadajemy Pytanie.

Krok 1 i Krok 2 to nie wszystko. Trzeba jeszcze porozmawiać z tymi ludźmi. Warto spytać o ich cele, o ich bóle, o to, czego potrzebują? Następnie można po cichu wspomnieć, że planujesz zrobić kurs na ten temat.

W tym momencie zazwyczaj 10-30% osób mówi, że z chęcią kupi. A 10-20% poproszone o kupienie w ciemno, kupi. To jest największy stopień zaufania i sprawdzenia pomysłu na kurs.

KROK 4: Budujemy Listę Mailową.

Lista mailowa pozwoli mieć kontakt z klientami. Ułatwi budowanie agendy (krok 4), ale też marketing i sprzedaż. Rekomenduję, aby na start swojego pierwszego kursu mieć 500 – 1000 osób na liście mailowej. Wtedy jest po prostu łatwiej. Bez listy mailowej (o którą się dba) jest trudniej.

KROK 5: Budujemy Agendę.

Nie wymyślaj agendy! Mając listę mailową ze swoimi idealnymi klientami, zapytaj ich, czego chcieliby się dowiedzieć w kursie.

Z 500 – 1000 osób na liście otrzymasz 30 – 80 odpowiedzi. Te odpowiedzi pozwolą ułożyć agendę kursu.

KROK 6: Tworzymy Pierwsze Materiały.

Dopiero teraz tworzymy pierwsze materiały. Rekomenduję nagrać tylko 2 pierwsze moduły.

Dlaczego nie wszystkie? Bo może się okazać, że mimo dobrego badania rynku, ludzie tego nie kupią i oszczędzisz sobie czasu.

Dlaczego nie 0? Bo to mega stresujące przy pierwszym kursie, gdy ludzie kupią dostęp, a my nie mamy nic.

KROK 7: Budujemy Platformę.

Tu jest wiele opcji, ale najbardziej rekomenduję użycie własnej platformy Zenbox / WordPress / WP-IDEA / T-Pay / iFirma. To połączenie działa cudownie w Polsce. Pozwala automatycznie wysyłać faktury i mieć płatność, bez potrzeby technicznej konfiguracji.

KROK 8: Promujemy Nasz Kurs.

Promocja jest MEGA ważna. Potrzebujemy ułożyć plan i używać komunikacji 1:1, grup Facebook, list mailowych i (czasami) reklam. Dobrze jest też dogadać się z influencerami z Twojej branży.

Pamiętaj, aby zrobić głośne otwarcie, oferując swoim klientom webinar lub jakieś dedykowane video.

KROK 9: Sprzedajemy Nasz Kurs (Okienko).

Można swój kurs sprzedawać ciągle lub mieć okienko sprzedażowe, czyli sprzedaż przez kilka dni.

Polecam to dla początkujących twórców, bo jest to łatwiejsze. Sprzedajesz tylko przez 5-7 dni i wracasz do pracy nad kursem.

KROK 10: Obsługujemy i Wracamy KROK 4.

Bardzo ważny krok, aby dowieźć MEGA produkt i ciągle rozpieszczać swoich klientów. Zadbaj, aby jak najwięcej osób zostawiło się dobre referencje i wykorzystasz je w promocji przy kolejnych otwarciach.

Cały ten proces opisałem w video, które ostatnio nagrałem.
Możesz się na nie zapisać tutaj => FabrykaKursow.pl

Dołącz do społeczności przedsiębiorców z Akademii.

Dołącz do darmowego kursu lub płatnego programu i rozwijaj swój biznes.

Liczba Przedsiębiorców w Akademii

1 9 3 0 6